Jouwhost helpdesk

Bekijk de meest gestelde vragen aan Jouwhost.



Hoe kan ik een automatisch antwoord terug mailen bij afwezigheid?

Hoe kan ik een automatisch antwoord terug mailen bij afwezigheid?

Een Autoresponder is een emailrobot die inkomende emails automatisch beantwoord met een door u vooraf ingevoerd emailbericht. Om dit in te stellen gaat u in DirectAdmin naar E-Mail Management >> Autoresponders en klikt u op “Create New Autoresponder”. Vul het emailadres in wat bij de ontvanger zichtbaar is (bijvoorbeeld: support@uwdomein.nl) en typ uw afwezigheidsbericht in het veld bij “Responder Message”. Klik op “Create om de Autoresponder te activeren.
Hoe kan ik een externe mailserver instellen?

Hoe kan ik een externe mailserver instellen?

Wanneer u uw email af wilt leveren bij een andere emailprovider moet u de MX records van uw domein wijzigen. Deze bepalen waar de email gericht naar uw domeinnaam worden afgeleverd. U kunt de MX records aanpassen in DirectAdmin, onder E-Mail Management >> MX Records. Hier vinkt u de het vakje bij “Local Mail Server” uit en klikt u op “Save”. Ga in DirectAdmin vervolgens naar Your Account >> DNS Management en maak een nieuw A record aan mail.uwdomein.nl waar de pointer staat gericht op het ip-adres van de gewenste emailprovider. Uw oude record moet wel worden verwijderd om problemen te voorkomen.
Hoe kan ik email adressen beheren?

Hoe kan ik email adressen beheren?

U kunt alle emailadressen van uw domein beheren in DirectAdmin onder E-Mail Management >> E-Mail Accounts. U kunt hier nieuwe emailadressen aanmaken en het wachtwoord of emailquota aanpassen van bestaande emailadressen.
Hoe log ik in in webmail?

Hoe log ik in in webmail?

Om in te loggen in webmail gaat u naar www.uwdomein.nl/roundqube en logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt dit ook bereiken in DirectAdmin, waar u in het menu linksboven op icoontje van “Webmail” klikt.
Hoe maak ik een e-mail account aan en koppel ik deze aan een e-mail programma?

Hoe maak ik een e-mail account aan en koppel ik deze aan een e-mail programma?

Binnen Directadmin:
Bij DirectAdmin gaat u naar E-Mail Management >> E-Mail Accounts.
Hier klikt u op “Create mail account” en vult u daar het nieuwe emailadres in, met het bijbehorende wachtwoord.
U kunt ook een e-mail quota invullen maar we adviseren deze standaard op 0 te zetten, dit betekend oneindig.
Klik op “Create” om het e-mail adres aan te maken.

Op de volgende pagina ziet u een samenvatting van het zojuist aangemaakte e-mail adres.
De gegevens die hier staan kunnen gebruikt worden om het e-mail account in te stellen in uw e-mail programma. Meer informatie wordt hieronder aangegeven.

U kunt met deze gegevens ook inloggen op onze webmail software door te gaan naar: uwdomeinnaam.nl/webmail

Binnen uw e-mail programma:
Maak een nieuw e-mail adres aan welke u in Directadmin heeft aangemaakt.

Gebruik hierbij de onderstaande gegevens:
Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl
Gebruik hierbij poort: 110

Uitgaande mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl
Gebruik hierbij poort: 587


U kunt deze gegevens gebruiken binnen uw e-mail programma.
Het is belangrijk om geen of TLS beveiliging te gebruiken.

Is er een SPAM-filter beschikbaar?

Is er een SPAM-filter beschikbaar?

Er is en spamfilter beschikbaar voor al uw inkomende e-mail. Wij gebruiken hiervoor SpamAssassin. U kunt SpamAssassin inschakelen door de configuratie hiervan te doorlopen in DirectAdmin. Deze kunt u vinden onder Email Management >> Spamassassin Setup.